سعید کشاورز

09022423600

سعید کشاورز

کارشناس سئو (SEO)

سعید کشاورز هستم، کارشناس سئو یا بهینه سازی وب سایت (SEO). از اواخر سال ۱۳۹۷ به طور تخصصی وارد حوزه سئو شدم و تا الان در همین مسیر قرار دارم. در همین چند سال علاوه بر یادگیری مستمر به اجرا و انجام آموخته‌های خودم در پروژه‌های مختلف فروشگاهی، خدماتی، محتوایی و نیازمندی پرداخته‌ام و تجربه‌های ارزشمندی بدست آورده‌ام.

در این مدت همواره به صورت دورکاری (ریموت و فریلنسری) مشغول به کار بوده‌ام (پاره وقت و تمام وقت) و علاقه‌ای به کار حضوری ندارم. منتها همیشه برای مشتریان شهرهای رشت، لاهیجان، لنگرود و شهرهای نزدیک به دفتر محل کارم یعنی لاهیجان علاوه بر جلسات آنلاین در جلسات حضوری (بنا به صلاحدید کارفرما) نیز شرکت کرده‌ام.

خدمات من

سئو از فرآیند‌های زیادی تشکیل شده است. در حالت کلی سئو یک فعالیت دائمی محسوب می‌شود، نه یک پروژه‌ای که زمانی شروع شود و در نقطه‌ای به پایان رسد. اما سئو در دل خود فعالیت‌هایی دارد که به مانند یک پروژه برای آن می‌شود زمان آغاز و پایانی مشخص کرد. در همین راستا خدماتی که از جانب من ارائه می‌شود دو حالت دارد:

حالت اول: خدمات کلی سئو؛ به اینصورت که صاحب بیزینس درخواست سئو سایت خود را دارد و به همه فرآیند‌های سئو داخلی، سئو خارجی، لوکال سئو و تکنیکال سئو نیاز دارد. در این حالت بسته به وبسایت مد نظر حداقل به ۸ ماه زمان برای اجرای کار نیاز خواهد بود.

حالت دوم: خدمات پروژه‌ای سئو؛ یعنی صاحب بیزینس تشخیص داده است که برای مثال، فقط به کیورد ریسرچ نیاز دارد. در این حالت زمان آغاز و پایانی برای اجرا و انجام کار مشخص می‌شود.

خدمات آموزشی

آموزش‌های من به صورت حضوری هستند و به دو صورت انجام می‌گیرد:

  1. آموزش سازمانی: برای کسب و کارهایی که نیاز دارند به پرسنل خود سئو آموزش دهند.
  2. آموزش همگانی: برای تمام افراد علاقه‌مند به حوزه سئو

لازم به ذکر است خدمات آموزشی سئو به صورت حضوری در محل سازمان مربوطه یا در دفتر کار بنده در لاهیجان برگزار خواهد شد.

مهارت‌های من

تدوین استراتژی سئو

تحقیق کلمات کلیدی، کشیدن نمودار درختی و وایرفریم صفحات لندینگ، چه صفحاتی را در ابتدا ایجاد کنیم، از کدام صفحات شروع کنیم و تمام آن چیزی که مسیر ما را مشخص کند تا کارهای بیهوده انجام ندهیم و از چارچوب کاری خود خارج نشویم.

تدوین استراتژی محتوا (متنی)

چطور محتوای کمتر ولی بدرد بخوری تولید کنیم. از هر چیزی نوشتن و بالا بردن تعداد مقالات شاید برای ما ورودی بیاورد اما آیا به صفحات پول ساز ما کمک می‌کند؟ استراتژی محتوای متنی به ما کمک می‌کند در راستای اهداف بیزینسی خود گام برداریم.

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)

برای تدوین استرتژی سئو و محتوایی و همچنین بهینه سازی صفحات ایجاد شده، در ابتدای کار باید کیورد ریسرچ کنیم تا هم نسبت به کسب و کار آشنا شویم و هم مخاطبان هدف خود را بهتر درک کنیم و بشناسیم.

سئو سیستم‌های مدیریت محتوای (CMS) آماده

سئو سیستم‌های مدیریت محتوایی نظیر: وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و … .

سئو وبسایت‌های اختصاصی

سئو سیستم‌هایی که مبتنی بر جاوااسکریپت هستند و از فریمورک‌هایی نظیر React, Angular استفاده می‌کنند.

سئو خارجی وبسایت (off page SEO)

کاری که انجام میدم سئو کلاه خاکستری هست. برای off page روی دوتا شاخص لینک بیلدینگ و برندینگ کار می‌کنم.

مراحل اجرای کار

جلسه با کارفرما یا نماینده ایشان

بررسی اولیه سایت مربوطه

نیاز سنجی و تهیه پروپوزال

عقد قرارداد همکاری

مطالب وبلاگ
به چه چیزی فکر می‌کنی؟
ارسال پیام